14 Şubat 2018 Çarşamba

İnceleme: Avustralya Eğitim Sistemi

Avustralya, aileleri hem devlette hem de özel sektörde yerleştirme yapabilmek için çok çeşitli eğitim seçenekleri sunmaktadır. Bu yazıda, Avustralya Eğitim Sistemine göz atacağız.

Avustralya okul sistemi, ebeveynlerini çocukları için bir okul aramak için yerleştirme konusunda çok çeşitli seçenekler sunar. Ülkenin eğitim sistemi, uluslararası eğitim lig tablolarında ortalamanın üstünde puan alan, iyi bir uluslararası itibara sahiptir.
Örneğin, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'ne göre Avustralyalı öğrenciler sürekli olarak uluslararası ortalamanın üzerinde bir düzeyde performans sergiliyorlar. Okul sonu nitelikleri, müfredat ve okul başlangıç ​​yaşı, eyaletten ve eyaletten biraz farklı olmakla birlikte, hükümet Avustralya ulusal müfredatını uygulamaya koyma, eğitim standartlarını yükseltmeye devam etme ve tutarsızlıkları sona erdirme sürecindedir.

Avustralya Eğitim Sistemi
Yeni ulusal müfredatın başlatılmasına paralel olarak, ebeveynler için yeni bir online kaynak 2010 yılında tanıtıldı; Okulumuzun web sitesi, Avustralya'daki tüm okullarla ilgili şeffaf bilgi sunmak ve aynı saatte geliştirilen aritmetik standart test sonuçlarını göstermek için geliştirildi. NAPLAN testleri veya Okur Yazarlık ve Nümerik Okullulaştırma Ulusal Değerlendirme Programı, öğrencilerin okuma, yazma, dil ve aritmetik becerilerini değerlendirir ve Avustralya Müfredat, Değerlendirme ve Raporlama Otoritesi tarafından idare edilir.

NAPLAN ve Okul Öncesinden önce, tüm okullarda ulusal olarak karşılaştırılabilir veri veya tek veri kaynağı yoktu.

Avustralya'da eğitim, beş ila altı yaş arasındayken anaokulu veya hazırlık yılıyla başlar, eyaletten eyalete değişir ve bunu 12 yıllık ilk ve orta dereceli okul takip eder. Orta öğretim 12. sınıfın son yılında, öğrenciler, yine devletler arasında değişen, ancak tüm Avustralya üniversiteleri ve pek çok uluslararası yüksek öğretim kurumları tarafından tanınan hükümet onaylı bir sertifika için eğitim alabilirler.

Okul yılı üç veya dört döneme bölünür ve Ocak'ın sonundan Şubat ayının başından Aralık'a kadar sürer. Dönemler arasında kısa bir tatil ve Aralık ve Ocak aylarında uzun yaz tatili var. Öğrenciler her hafta Pazartesi’den Cuma’ya okula devam eder. Okul saatleri değişir, ancak genellikle her okul gününde sabah 09:00'dan akşam 15:30'a kadar sürmektedir.

Okul Seçimi
Avustralya'da, tek cinsiyetli ve karma-eğitim okulları ve misyoner okulları da dahil olmak üzere 7.000'den fazla devlet okulu ve yaklaşık 2.000 özel okul bulunmaktadır. Bununla birlikte, küresel olarak mobil olan aileler, Avustralya'daki uluslararası okulların eksikliğinden şaşırabilirler. İngilizce öğreten uluslararası okullar, İngilizce konuşmayan ülkelerde yaşayan yabancı uyruklu kişiler için büyük önem taşır ancak Avustralya gibi İngilizce konuşulan ülkelerde yaygın değildir. İngiliz ulusal müfredatını sunan kurumlara az talep olduğu için, İngiliz uluslararası okullar Avustralya'da da yetersiz kalmaktadır.

Uluslararası Eğitim
Bununla birlikte, Avustralya, uluslararası odaklı, ulusların karışımı ve küresel geçiş öğrencileri için odaklı bağımsız ücretli okullara sahiptir. Bağımsız okulların Uluslararası Bakalorya (IB) gibi uluslararası kabul görmüş nitelikte olma olasılıkları da yüksektir.

Final Sınavları
Yeni yerleşen aileler ve yetişkin çocuklar için, final okul sınavları büyük önem arz edecek ve özellikle uluslararası yüksek öğrenim kurumlarına kabul edilmesinde çok büyük rol oynayacaktır. Okul sonu sınavları eyaletten eyalete göre Avustralya'da farklılık gösterir; Örneğin, Higher School Certificate (HSC), New South Wales okullarında 12. Sınıf öğrencileri için yapılan final sınavıdır. Bu sorunu hafifletmek için aynı eğitim sisteminde çalışan bütün ülkelere hükümet hareketi var, ancak ebeveynlerin, eğer Avustralya devletinin orta öğretim diplomasının son sınıfına girmeleri durumunda gelecek seçimlerini kabul etmeleri tavsiye edilir.

Düzgün Bir Geçiş

Kuzey yarımküredeki eğitim sistemleri ile Avustralya eğitim sistemi arasındaki bu kadar büyük farklılık nedeniyle, ABD ve Avrupa'dan gelen bazı öğrenciler doğru yıl grubuna uygun olmasını sağlamak için bir yıl tekrarlayacaklardır. Birçok okul, ailelerin Avustralya'ya gelmesi için ideal zamanın, ocak ayı başında akademik yıl başında okula başlama zamanındadır. Okullar ayrıca sorunsuz bir geçiş sağlamak için ailelerin yakın işbirliği yapmasını tavsiye eder ve yılın hangi saatinde varacakları, akademik yetenekleri, duygusal olgunlukları ve ne zaman geri gidecekleri gibi çeşitli faktörleri dikkate alır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dünyanın Merkezi: New York

New York Eyaleti'nin geniş yelpazedeki kültürel ve eğlence seçenekleri, dil öğrenenler için büyük bir cazibe merkezi haline getirmekte...