22 Aralık 2017 Cuma

Neden Kanada Eğitim Sistemi?

Son olarak açıklanan PISA sonuçları ve OECD’nin araştırmaları Kanada’nın eğitim konusunda, tüm dünyanın önünde yer aldığını gösteriyor. En büyük rakipleri olan Finlandya, Norveç , Singapur ve Güney Kore gibi ülkeleri eğitim konusunda yakalamış  hatta yakın gelecekte de geçeceği düşünülmektedir.

OECD eğitim performansı araştırmalarında Kanada’da eğitim gören öğrenciler dünyanın en eğitimli öğrencileri arasında gösteriliyor. Aynı şekilde PISA testlelerinde de edebiyat, matematik ve fen gibi alanlarda ilk 10’da bulunuyorlar.

Kanada eğitim sisteminin bir diğer başarısı ise ülkeye göçmen olarak gelen aile çocuklarının kısa sürede sisteme uyum sağlayarak göçmen olmayan aile çocuklarıyla aynı puanları alması. Bilgiye ve hizmete, adaletli ve eşit erişim anlayışı ile bu başarının mümkün kılındığı söyleniyor.
Kanada sadece öğrencilere değil, öğretmenlere de verdiği önemi, uluslararası standartların üzerinde sunduğu maaşlar ile de gösteriyor.

İyi eğitim görmüş eğitmen, donanımlı kaynaklar ve mücadeleci okullar eşit şans ilkesini dikkate alıyor. Araştırmalara göre sosyo-ekonomik açıdan avantajlı ve dezavantajlı öğrenciler arasında çok ufak farklar olduğunu fakat dünya genelinde seviyelerinin gene en tepelerde olduğu görülüyor. Son PISA sıralamasında bölgeler incelendiğinde Kanada için sonuçlar daha çarpıcı. Ayrı ülkeler gibi değerlendirildiğinde; popülasyonun kalabalık olduğu eyaletlerden Quebec, Alberta ve British Columbia’nın, eğitimde devrim yapmış ve dünyada 1. Sırada bulunan Finlandiya’yı yakaladığı görülüyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşanan son gelişmeler ile Kanada üniversitelerine yapılan başvuruların artışı, uluslararası öğrencilerin Kanada’yı Amerika’nın alternatifi olarak gördüğünü gösteriyor.

  • Pek çok bağımsız araştırma sonucunda eğitim kalitesiyle Kanada dünya sıralamasında birinci.
  • Aynı araştırmalar yaşam standartları açısından Kanada’nın dünyanın en iyi ikinci ülkesi olduğunu göstermekte.
  • Montreal dünya üzerinde en iyi öğrenci kenti seçilirken Vancouver ve Toronto en iyi 11 şehir arasında yer buldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Dünyanın Merkezi: New York

New York Eyaleti'nin geniş yelpazedeki kültürel ve eğlence seçenekleri, dil öğrenenler için büyük bir cazibe merkezi haline getirmekte...